28 Aralık 2013

Medcezir'in Mira'sı isyan etti


      Medcezir yine fırtına gibi esti. Tam da ismiyle müsemma, gel gitler bitmek tükenmek bilmiyor. İzlerken düşündüm, kendimi karakterlerin yerine koydum kim haklı diye. Koymaz olaydım!

     Gel de ayar olma bu yeni neslin ilişkilerine. 10 sene sonra, 'şimdiki aklım olsa hayatta öyle yapmazdım' diyecekleri şeyleri hiiç düşünmeden yapıyorlar. Ne pervasız elinin tersiyle itiverdi Yaman'ı Mira. Sen adamın aşkından öl geber, ama burnun düşse eğilip alma yerden. Yahu bi durun, bi konuşun. Bu ne afralar tafralar? Görmüşsün adamı kızla yemeğe çıktığında. Gitsen ya yanına, hemen oracıkta versen ya ikisine de ağzının payını. Hatta tokadı çarpıp gitsen ya. Hem kinini biriktirmemiş olurdun, hem olay sıcakken tepkini belli ettiğin için adamada sorunu çığ haline gelmeden çözme şansı vermiş olurdun. Köpeğin olurdu valla. Hayır bu ne mağrurluk, bu ne gereksiz asalet? Geçeceksin bunları. Zira bir kadının en acınası halindesin bu Yaman'a yanık hallerinle. Aman göremedim çok özledim, aman çok çalıştı yoruldu mu, aman yemekleri paket yapıp götüreyim de beraber yiyelim, hasretten ölürüm mazallah! Yok efendim hesabı öderken engel olup ben ödeyeyim ki parası gitmesin fakirin. Aman Yaman, canım Yaman! Bu ahvalde kadını bekleyen tek gelecek hayal kırıklığıdır. Aksini yazan bir hikayeye de henüz rastlayan olmamıştır maalesef. He tabi haksız değil kızcağız, Yaman'da Yaman hani. Ama bu haller niye be adam? Bi tavırlar, bi gereksiz esrarlı gizemli haller. Vay efendim bi ıssız adamcılık! Hadi biz şimdi izleyici olduğumuzdan kelli, Mira'nın görmediği sahnelere şahit olduk ve sana hak verdik vermesine de. Mira'nın gördüğü resimde gram masumiyetin yok Yaman'ım. Şimdi, ''eğer, rağmen, çünkü'' üçlüsüyle meseleyi ele aldığın vakit, senin ilişkin, eğer ilişkisi. Kız sana demiş ki; eğer bana yalan söylersen, biter. Gayet açık ve net. Sen niye anlatmıyorsun sevgiline hayatında olanı biteni. İşte mahallede böyle böyle olaylar oldu, bana acil telefon geldi, hemen gidip gelmem lazım falan demek çok mu zor? Ölür müsün anlatsan? Ha yalan söylemişsin, ha doğruyu gizlemişsin aynı şey. Arada bir fark yok esasen, bak gelinen nokta aynı. Sonuçta kıza sadece Leyla bilgisi verildi. Gerisi sır. Attın ortaya pimi çekilmiş bombayı, patlamasını bekledin saf saf. Hayır ne bekliyordun hayattan? Her iki tarafta da bir hayatın olsun, ikisinin de birbirinden haberi olmasın mı? Hem karnım doysun, hem pastam dursun mu? Yoksa sana da neredeyse tüm erkeklere olduğu gibi, 'hayır' demeyi öğretmediler mi? Kıza bir ''hadi kızım ikile, benim seninle işim olmaz'' diyemedin gitti. Nezaket çizginden çıkmadın ama Mira'nın çizgisinden kovuldun, iyi mi oldu? Hayır birde hem suçlusun hem güçlü. Önümüze gelene bir tekme oynar gibi, karşına çıkanı deviriyorsun. Küçük Kuzey mübarek, durdurabilene aşk olsun! Zaten ayrı dünyaların insanı olma durumunun en mübalağasız halisiniz. Mecazen değil, resmen ve alenen aranızdaki uçuruma uçurum kattın yahu. Ee hal böyle olunca da adama bir dur derler. Hem de bunu yaparken nezaket çizgisinden öyle bir çıkarlar ki, seksen bölüm sonra bile affedemezsin, içine yara olur. E zoruna gitmesin, sen hakettin bunu. Ha gülüm?

Hiç yorum yok: